Alla inlägg under november 2014

Av Linda Strömbrink - 28 november 2014 13:01

Sjukgymnastbesök idag, båda kryckorna med mig. Har haft väldigt ont nu ett par dagar så jag gå inte utan kryckor för tillfället. Idag känns det lite bättre men sjukgymnasten bestämde att vi hoppar träningen. I och med att jag även har ont när jag sitter och ligger så tror han att jag har fått en inflamation utav överansträngning så det är bara att vila, suck. Skönt att alla julsakerna är uppe i alla fall!

Av Linda Strömbrink - 26 november 2014 08:15

Efter besöket hos sjukgymnasten i fredags, där han sa till mig att vila i helgen eftersom jag har ganska ont när jag går, så gjorde jag som han sa. Dottern tog hunden på dagen och på kvällen följde jag med henne ut (hon är mörkrädd). Vilade upp mig inför måndagen då jag och syrran skulle till Ullared.

Så kom måndagen och jag vaknade och hade ont, suck. Tog panodil och Ipren och åkte till Ullared. Det gick faktiskt ganska bra, men jag hade väldigt ont i händerna utav kryckorna (så fort jag går hemifrån så har jag dem). Vi gick nog runt där i fyra timmar....och jag viss att något kommer jag få betala för det.... Kände inte så mycket av det under måndagen men så kom tisdagen (igår). Då var jag ganska öm, men det känns mest när jag går utan kryckor. Körde ner till sjukgymnasten och fick massage och det var så skönt! Jag gjorde några övningar och det gick bra. Men sen på eftermiddagen hade jag så ont när jag gick omkring här hemma utan kryckor så jag la mig ganska tidigt för att vila upp mig.

Idag.... Ajajaj! Låt mig säga att jag går med kryckorna inomhus! Har så djävla ont om jag tar ett steg utan. Har nog överansträngt mig... Då kommer tankarna om jobb. Hade tänkt börja den 7 januari (jobbar på fritidshem och i skolan) men som det känns nu känns det som om jag får vara hemma längre. Är ifs sjukskriven till den 22 februari men läkaren sa från början att jag skulle räkna mellan tre och fem månaders sjukskrivning. Jag hade hoppats på tre men nu tror jag på fem.

Av Linda Strömbrink - 18 november 2014 12:00

18 nov 2014

Tisdag igen och nu har det gått åtta veckor sedan operationen. Idag har jag varit hos sjukgymnasten igen. Han frågade om jag har gjort mycket då jag såg ut att ha det lite jobbigt när jag gick. Jo, så är det nog, har ju börjat gå ut med hunden var dag och då använder jag bara en krycka. Sedan går jag utan kryckor hemma och på kvällarna är jag faktiskt ganska öm i nedre delen av ryggen och även i höften. Måste tänka på att ta det lite lugnt, det tycker sjukgymnasten i alla fall. 

Idag passade jag på att fråga om hur prognosen ser ut efter ens sådan här operation (har inte ens tänkt på det innan) och den är bara bra, svarade sjukgymnasten. Jag behöver däremot inte sikta på att bli en elitidrottare ;0. Det känns super!!!!

Imorgon ska jag på fritidspedagogernas rikskonferans och det blir nog en jobbig dag, först tåg sedan gå en bit, sitta en hel dag och sedan tåget hem. Så mycket har jag inte gjort på flera veckor.

Av Linda Strömbrink - 16 november 2014 12:00

16 nov 2014

Nu har det gått 7 1/2 vecka från operationen och jag tycker tiden har gått jättefort. Nu går jag utan kryckor inomhus så mycket jag kan, men så fort jag går ut har jag minst en krycka med mig. Blir lätt trött i ryggen/höften när jag går. 

Jag går hos sjukgymnasten två dagar i veckan och tränar upp musklerna i rygg och mage. Skönt att komma iväg och göra det, blir så lätt att jag inte gör det hemma om jag inte har någon som puschar mig. Han är väldigt bra, min sjukgymnast. Han ser direkt på mig när det blir för mycket. Jag vill ju så gärna göra så mycket som möjligt och glömmer ibland bort att ta det lugnt och då blir det mer värk såklart. Men han ser det direkt ;-).

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards