Alla inlägg under december 2014

Av Linda Strömbrink - 25 december 2014 10:52

I måndags var det tre månader sedan jag opererades. Då, dagen före operationen, var min tro att jag skulle vara tillbaka på jobb efter två, tre månader. Så har det inte blivit. Var hos Bengt Sturesson  i Ängelholm i måndags på tremånadersbesöket. Hade ganska ont just den dagen fast jag inte gjort så mycket under helgen. Han gjorde lite undersökningar, tryckte på ryggen och usch vad ont det gjorde. Jag frågade han hur lång tid det ska vara så här och då sa han att det tar fem månader för att läka inne i kroppen. Jag blev inbokad på en extra koll i mitten av februari för att se om jag kan gå tillbaka till jobb den 23 februari, då min sjukskrivning tar slut.


Just nu känns det som om jag aldrig kommer tillbaka till jobb.... Så fort jag går lite längre eller gör något så får jag ont. Det som är positivt är att det gör "bara" ont i ryggen och inte ut i höften som det gjort innan.

Av Linda Strömbrink - 12 december 2014 14:34

Nu har det snart gått tre månader sedan operationen. Då trodde jag att jag skulle komma tillbaka till jobb efter tre månaders sjukskrivning...men inte en chans! Idag är en dålig dag, så även i går och förrgår. Allt gör ont, vad jag än gör. Var hos sjukgymnasten idag och han sa att det blir bara lite sjukgymnastik. Berättade för han att det känns ganska avlägset med jobb och då berättade han om en annan tjej som gjort en liknande operation för sju år sedan (alltså steloperation i si-leden) och för henne tog det över ett år innan hon kom tillbaka till sitt jobb...Måndag den 22 december ska jag till läkaren igen och får då fråga honom om vad han tror. 


Jag går utan kryckor numer men ibland känner jag att jag hade behövt dem för kunna gå utan smärta. Men samtidigt känns det då som att utvecklingen går bakåt istället för framåt. Känner mig även stressad över jobbet. Sa till min chef från början att jag trodde på tre månader, och fast han vet att det kan ta tängre tid så är det mitt dåliga samvete över att vara hemma längre som spökar. 



Av Linda Strömbrink - 1 december 2014 15:53

Efter att ha vilat hela helgen i princip så känns det mycket bättre nu. Igår kväll gick jag en runda med hunden utan kryckor och likaså idag på morgonen. Så skönt att vara utan dem men det är jobbigt. Den sliter och drar i ryggen och det värker lite. Men det går ;-). Ska till sjukgymnasten imorgon, får se hur det känns då. Vill inte överanstränga mig och få så ont igen som jag hade förra veckan....


Att gå hemma är ganska jobbigt. Jag kännder att jag har blivit förslappad.... orkar inget och skjuter gärna upp på saker som ska göras. Det trodde jag inte om mig själv, jag brukar alltid hålla igång. 



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards