Direktlänk till inlägg 26 november 2014

9 veckor efter operationen

Av Linda Strömbrink - 26 november 2014 08:15

Efter besöket hos sjukgymnasten i fredags, där han sa till mig att vila i helgen eftersom jag har ganska ont när jag går, så gjorde jag som han sa. Dottern tog hunden på dagen och på kvällen följde jag med henne ut (hon är mörkrädd). Vilade upp mig inför måndagen då jag och syrran skulle till Ullared.

Så kom måndagen och jag vaknade och hade ont, suck. Tog panodil och Ipren och åkte till Ullared. Det gick faktiskt ganska bra, men jag hade väldigt ont i händerna utav kryckorna (så fort jag går hemifrån så har jag dem). Vi gick nog runt där i fyra timmar....och jag viss att något kommer jag få betala för det.... Kände inte så mycket av det under måndagen men så kom tisdagen (igår). Då var jag ganska öm, men det känns mest när jag går utan kryckor. Körde ner till sjukgymnasten och fick massage och det var så skönt! Jag gjorde några övningar och det gick bra. Men sen på eftermiddagen hade jag så ont när jag gick omkring här hemma utan kryckor så jag la mig ganska tidigt för att vila upp mig.

Idag.... Ajajaj! Låt mig säga att jag går med kryckorna inomhus! Har så djävla ont om jag tar ett steg utan. Har nog överansträngt mig... Då kommer tankarna om jobb. Hade tänkt börja den 7 januari (jobbar på fritidshem och i skolan) men som det känns nu känns det som om jag får vara hemma längre. Är ifs sjukskriven till den 22 februari men läkaren sa från början att jag skulle räkna mellan tre och fem månaders sjukskrivning. Jag hade hoppats på tre men nu tror jag på fem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda Strömbrink - 13 maj 2015 09:08

Oj vad tiden har gått fort nu! Nu är det snart sju månader sedan operationen gjordes. Jag började jobba ppå 25 % i påskveckan och gjorde det i två veckor. Sedan har jag gått upp på 50 % och har det till och med den 31 maj och det känns bra. Efter det...

Av Linda Strömbrink - 10 mars 2015 14:33

Veckorna bara rullar på och snart har det gått sex månader sedan operationen. Fattar inte riktigt vart tiden tagit vägen, det har gått väldigt fort. Ska träffa läkaren igen den 23 mars och jag har funderat mycket över hur det ska bli att komma tillba...

Av Linda Strömbrink - 18 februari 2015 10:21

I måndags var det dags för ett återbesök hos min läkare Bengt Sturesson i Ängelholm. Jag är ganska öm och kan varken gå, stå, sitta eller ligga utan att ha ont. Han tror att jag fått ett ryggskott!!!! Jag lyfte ju min arga son på 9 år ut till bilen f...

Av Linda Strömbrink - 8 februari 2015 11:44

Det har gått en och en halv månad sedan jag skrev sist, vet inte vart tiden tar vägen... Har varit både upp och ner, mest upp efter jul. Då tänkte jag att snart är jag nog tillbaka på jobb, hade inte ont när jag gick mina korta promenader.   Men ...

Av Linda Strömbrink - 25 december 2014 10:52

I måndags var det tre månader sedan jag opererades. Då, dagen före operationen, var min tro att jag skulle vara tillbaka på jobb efter två, tre månader. Så har det inte blivit. Var hos Bengt Sturesson  i Ängelholm i måndags på tremånadersbesöket. Had...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards